Thursday, December 2, 2010

Incik MUSE vs Cik LPgirll

Kisah bermula 7 tahun yang lalu..ketika aku berumur 16 tahun..senang cita form 4..Masa ni aku baru lepas accident dan patah kaki..tragis time ni..2 bulan duduk rumah..terperap jerk..xtau nk nak buat apa..aktiviti yang aku mampu buat adalah ONLINE..dulu kan femes psl MIRC ni..mcm2 channel aku join..termasuk SUNBURN..segalanya bermula kt sini..hahaha..rasa nk gelak pn ada..nick name yang aku guna LPgirll..mcm2 laa org translate LP tu..padahal sebenarnyer tu singkatan LINKIN PARK..

Aku ada ramai member kat saner..muse..kak nana.mcm2 laa..hehehe..aku pn da luper..ramai sgt..kt situ laa aku ilangkan rasa busan yang sgt2 time kt umah..nk kuar xbole..kaki patah kn..kalo kuar gak..mmg mak aku patah kn lg sebelah gamak nyer..bahahahaha..sadis2..punya la best on9 smpaikan berhenti time mkn, mandi n solat..tp kisah 7 tahun ni berkaitan dengan member aku yg bernama muse..biarlah aku je tau saper..wahahahaha..

Dengan incik Muse ni..mmg aku selalu gaduh dengan dia..wahahaha..suka cr psl..sbb dier pong giler..masuk air lebey..rasa nk sepak2 jerk..da la mulut mcm mintak kaki..h0h0h0h0..phm2 la yer mcm mane mulut dier..mls nk bg tau spesifik..kang dpt dosa ngompat.hehehe..mmg ari2 gak kitorng borak2..

Bila aku da start kelas balik..means form 5..aku pn da boleh jalan..aku jarang da on9..bajet FOKUS nk stud la katakan..hahaha..tp kitorng kdg2 msg gak tanya khabar..tanya khabar kaki aku yg berBESI tu.wahahaha.bongok tol incik MUSE tu..lps tu mmg jarang da aku contact dengan dia..bz pn yer..sgt bz form 5..

Lepas aku dapat result SPM..aku teruskan stud aku kt Kolej Mara Kuala Nerang(matrik)..gila jauh siiaaakkkk..hujung dunia wehhh..sedey tol masa mula2 g..apa yg ada..pokok ijau =_+
dan time ni aku start rapat balik ngan incik MUSE..hehe.tak tau nk ckp cm ne..tp aku mcm hepi incik MUSE ada..tp skejap je..ada sedikit kisah pahit..rasa nya tak perlu diberitahu kt sini yang menyebabkan aku tinggalkan dia..aku tak suka jd penyebok..hahaha...aku sgt redha time tu..dan apa yg aku pikir adalah teruskan stud ke universiti..

Lepas tu aku sambung kt UiTM..Alhamdulillah..result kt matrik wat aku leh sambung kt situ..masa ni mmg aku jd gila la..stud malas..banyak main time ni.hehehe..da muak plak aku rasa nk stud je..aku stud sbb mak ayah aku..kalo x..lama da aku cr keje je..h0h0h0h0..dalam masa ni aku ada gak contact dengan dia..tp jarang2..bila aku rasa rindu..br aku aku msg..hehe..tak baik ganggu bf orang..baik kn aku.bahahaha..

Tapi ada satu masa..aku mmg msg balik dengan incik MUSE..masa tu aku da kapel dengan org len..ntah la..aku bila pikir time ni..sedey dia ALLAH je tau..ada byk benda yang jd antara aku dengan dia..sampai aku rasa nk pergi je kt dia..ermm..tp bila aku pikir balik..aku da ada bf..aku kuatkan hati..tak baik buat orang mcm tu..dan aku setia je kt bf aku time ni..aku nyaris nk kena penampar dengan bf aku bila dia baca msg incik MUSE..time tu kt luar..dia tengking aku kt depan org..malu nya subahanallah...aku terus msg incik MUSE..ckp aku xboleh kwn dengan dia sbb bf da mara..aku tau..dia sgt mara time tu..dr aku kena lg teruk dengan bf aku..bukan pentingkan diri..sedey..sgt sedey..dia sgt istimewa dalam hidup aku..

Lepas dari kejadian tu..kitorng da jrg msg..mungkin dia sgt mara kt aku..aku pn xsalahkan dia..salah aku..pentingkan diri sendiri..hehe..aku ni jahat..so baik korang jgn dekat ngan aku..sgt pentingkan diri sendiri.bahahaha..tp lps tu mmg aku gaduh besar dgn bf aku..napa perlu aku ilang member sbb dia..sbb aku kenal incik MUSE lg lama dr dia..so dia mengalah dan xleh nk ckp ape da.hahahaha.aku menang..tp last2 bf aku tu ada pmpuan len..hampeh tol..nk je aku pijak2 muka dia..ishkkkk..

Semestinya lepas tu..lagi aku xnk msg dia..lps aku clash 27 February 2010..hidup aku berubah 100% sampaikan aku jd org yg sgt2 xder prasaan.hahaha..sakit kn clash..mmg sakit..tp kena kuat..cayok2..hahaha..slama tu apa yang aku ada kamera, photography dan kwn2 aku..susahnya nak naik balik..jd diri aku spt biasa.hahaha..lps tu oya bg aku nama CEYLA..terus aku guna nama tu sampai skang..aku da xguna CLA..aku mulakan smua dari awal..ramai kata aku da berubah..aku menangis pong 2 kali jerk dlm tempoh ni..selebihnya aku keraskan hati..aku teruskan berkarya dengan gambar2..apa yang sku shoot smua apa yang aku rasa..sedih yang aku simpan sendiri..yang aku tanggung sendiri..

Satu hari..incik MUSE tanya apa fb aku..masa tu aku guna nick NEL TU..dia add..dan ada gak member dia add..aku jenis yang xkisah..men approve je..meramaikan kwn..dan aku igt lg aku ada naik status..dan si dia incik MUSE perkenalkan diri dia.. 'saya awek e**..awak tak tau ke?' hehe..member aku terus tegur aku..siapa tu silah..ko ada kaco bf org ke..hampeh..mulut dak2 ni mcm longkang..igt aku jahat sgt ke nk kaco bf org..mood aku pong xbape baik time tu..almaklumlah..bulan purnama.wahahaha..aku terus msg incik MUSE kata xnk member..lama gak aku berdebat hari tu..mcm2 aku ckp..aku buang perasaan kasihan jauh2..yang aku tau aku akan sakitkan hati dia sampai dia benci aku..ape nk jd pun jd.lepas tu aku buang fb incik MUSE dgn awek dia..tiada lg kenangan..bulan pose lak tu..adeeyyy..bertambah dosa aku..lps tu aku da xreply msg dia..kol pn aku xangkt..aku pakai no len..ermm.kejam kan aku..xpe laa..aku xkisah pn dia kata aku jahat ke kejam ke ape ke..yang aku tau..kalaulah aku ni jd semak dlm hubungan org..aku boleh blah..xpe..incik MUSE syg dia..n aku syg incik MUSE..dia member istimewa..ape salahnya korban tuk org yg kita sayang..betul x..stakat aku yg xseberapa ni..bukan susah pn dia nk lupakan..Masa bzday dia aku x wish..sedangkan aku xpenah lupa pn..hari raya pn aku xreply msg dia..nk reply..tp aku terus delete..biarlah....

Suatu hari.. 26 October 2010..aku pn check page CeylaPhotography..tibe dier ada post CLAAA..sumpah aku terkejut..mcm mana dia boleh jumpa pages aku..tp aku wat bodoh gak..lps tu dia ada komen lg..29 October 2010..tp mlm tu aku ada meeting dengan member2 photography aku smpai kul 7 pagi esok nyer..aku xsempat nk msg..lps aku bangun..aku tiba2 terigt dia..dan aku telah msg dia pada 30 October 2010..Kalaulah awak tau saya sangat rindu dekat awk incik MUSE..

Kisah kami bermula kembali..Semoga ia lebih indah daripada 7 tahun yang lalu..sebab incik MUSE cinta pertama aku..cinta pertama 7 tahun yang lalu.wahahaha..tragis skit di situ..ALLAH je tau perasaan aku..bila org yang kita sayang slama ni..mempunyai perasaan yang sama..penantian 7 tahun..wahahaha.lama siaakkkk...rasa nk terkojol aku..

Eheemm eheemmmm...pesanan untuk incik MUSE yang akan baca entry ni..

Payau..pahit..masinn..masamm..bucuk..wangii..dan segala deria rasa...tu adalah AWAK..kalo awak xda...mesti hidup saya TAWAR.... <-------- ni je la ayat plg sweet sy boleh kasi..almaklumlah..sy ni kn rock.wahahahaha...


Satu hari nanti..saya harap dapat lihat BULAN dan BINTANG awk..bersama-sama dengan awak sambil makan ESKEM MILO ^_^

p/s: gambar diatas di adiptasi dari kartun Zack Zulkhairi

7 comments:

ceyla...sewiitttnya...
1st love..mmg sush nak lupa kan..~~
wish u all..epy ever aftr..:)

thanx dear..
mmg xleh lupa syg..heee

update with me later!!! cnt wait! heee..bile nk g dating ngn si die? XD

nnt aku citer smua kt ko..mane penah aku berahsia ngan ko syg oiii..dating?hehe..nnt laa..skang aku sgt bz lor..xsempat lg nk dating2..bg aku byk duit skit..hehe..skang ni poket suar aku koyak..heee

Post a Comment